Tato stránka využívá cookies. Ne, to není žádné cukroví, ale soubory, díky nimž například nemusíte znova zadávat stejné údaje, když už jste je jednou vyplnili (více informací). Beru na vědomí

Co pomůže úspěšnému prodeji a co ho komplikuje?

1. Důvěryhodný inzerát

často vidím ve veřejné inzerci fotky bytů a domů jen zevnitř a to jen některých místností, aby nikdo nepoznal, kde se nemovitost náchází. Důvodem je zřejmě nedůvěra mezi prodávajícími a makléřem, soutěž mezi více realitními kancelářemi (nevýhradní smlouva), hodně osobních věcí v jiných částech nemovitostí. Jenže když si zájemce prohlíží inzeráty, rád se podívá i na fotky domu a okolí, koupelnu, vchod, pak má daleko větší důvěru k celému inzerátu. Tím si to majitelé často kazí sami. Lépe je fotit vše, ať není na místě zklamání, zbytečné prohlídky netěší ani prodávající.

2. Prohlídky podle oslunění

prohlídky je dobré přizpůsobit možnému oslunění - byty s okny na východ a JV dopoledne, okna na Z odpoledne,

alespoň koupelny a kuchyně je nejlepší ukazovat ve stavu, v jakém je budeme předávat (poschovávat osobní věci, župany, vše pryč), s dobrým osvětlením

                                

takto je to spráně - prázdné, vyklizené                                                                                                          takto je to méně zajímavé

3. Připravit všechny dokumenty

prohlídka nemovitosti je jen 1/3 úspěchu, pak je třeba získat důvěru zájemců i doložením vyúčtování energií, Průkazem energetické náročnosti budov, velikosti místností, projektové dokumentace, informace k zástavám a omezení vl. práva, platby společenství vlastníků, plán společných investic, kolaudační rozhodnutí u domů...

4. Prohlídka není návštěva

zájemci si nejraději prohlíží nemovitost bez osob, vyklizenou, uklizenou, aby si mohli důkladně a svobodně prohlédnout, co kupují (kuchyň, skříně, koupelnu..). Je to těžší, když tam ještě prodávající bydlí, ale i tak pomůže na prohlídce přítomnost max. 1 osoby za prodávající, která nechá makléře udělat svobodně prohlídku a zbytečně do toho nevstupuje. Zvířata i děti prohlídku narušují.  Prodávající a kupující  by se měli potkat až při podpisu Dohody o rezervaci v realitní kanceláři, pak v advokátní kanceláři při podpisu smluv.

             

5. Termín předání nemovitosti

nejlepší je stav, kdy krátce po převodu nemovitostí je možné předání a stěhování. Jinak se připravte na variantu - nájem v současném bytě, stěhování do jiného nájmu, než se koupí/dostaví nový dům, nový byt.

6. Nevěřte lístkům ve schránkách, zvonění neznámých lidí

občas dostanete do schránky lístek nebo dopis s textem "Koupím vaši nemovitost, exekuci vyplatím..", "Lékař hledá byt v této lokalitě, bez RK..", to nejsou skuteční zájemci, jen zoufalí makléři jiných kanceláří, podivní lidé, co se chtějí do vaší nemovitosti dostat, nejlépe vyhodit nebo předat makléři, on už to prověří a dá vám vědět.

7. Rozumná cena

na začátku inzerce je někdy možné zkusit prodávat za cenu, kterou si představuje prodávající, včetně daně a provize RK, ale po měsíci ji upravit - podle prohlídek, zájmu klientů, srovnatelných nemovitostí. Nemovitost je dobré také vylepšovat - vyklidit půdu, sklepy, natřít co nevypadá dobře... Kdo prodává více jak 6 měsíců a nejsou prohlídky a zájem klientů, situaci si zkomplikuje i do budoucna. Lidé nejvíce reagují na nové inzeráty, ty staré je už moc nezajímají. Tržní cenu vám pomůžeme stanovit hned na začátku.

                   

8. Nevhodná inzerce

pokud prodáváte nemovitost nad 1 mil. Kč a myslíte to vážně, nedávejte si inzerát na bazos.cz, bezrealitky.cz apod. servery. Budou se vám ozývat hlavně makléři, asistentky RK, kteří zapíšou inzeráty (i bez vašeho souhlasu, bez smlouvy) kam budou chtít, za cenu "v RK", začnou k vám chodit cizí lidé, kteří si přečetli jen část informací a celý prodej si zkomplikujete duplicitními inzeráty s různou cenou. Jde jim o tom hlavně rychle vybrat zálohu (od kohokoliv) a použít na vás všechny jejich triky a obchodní finty, nejde jim o úspěšný prodej.

 

Vše podstatné můžeme zvládnout společně - dobrý popis, pěkné fotky, přípravu dokumentů, nadšené prohlídky, vylepšení nemovitosti, dohodu o rezervaci, smlouvy, daně, předání...

autor: Eva Lachová, 2015

 

 

 

 

 

 

OL reality s.r.o.
Stupkova 952/18, Olomouc, 779 00
Mobil: +420 603 541 434
IČ: 041 49 441
eva.lachova@seznam.cz
www.olreality.cz

Zpět na úvod | Nastavit jako domovskou stránku | Kontakty | Mapa stránek